Menü Bezárás

DPF szűrő tisztítás – Tisztább környezet

A DPF szűrő, más néven részecskeszűrő vagy koromcsapda ötlete onnan ered, hogy ha már mindenképp keletkezik korom a kocsi használata során, akkor alkalmazzunk egy szűrőt, ami „megfogja” a káros anyagokat. Ezzel csökken a légszennyezés, a kiszűrt egészségromboló részecskék nem kerülnek be a tüdőbe, és a vérbe, így csökkentve a rákos megbetegedés kockázatát. A cél tehát szent, az eszköz pedig maga a DPF (Diesel Partikulate Filter).

A legtöbb esetben az ember akkor keres és kutat információk után, amikor már bekövetkezett a probléma. Így van ez a DPF szűrővel kapcsolatban is. Amikor felvillan a műszerfalon és jelez a check lámpa, sokan csak akkor kezdenek koncentrálni a probléma megoldására. A lámpa felvillanása még nem súlyos DPF szűrő hibajelenség, csupán egy jelzés, hogy a DPF szűrő kicsit túltelített. Ilyenkor nem kell pánikba esni, az első, amit tehetünk, hogy elvisszük egy hosszabb útra az autónkat, vagy a messzebbi bevásárlóközpontot vesszük irányba és ott vásárolunk be. Ha a kiégetés (a regenerálódás) végbemegy, a jelzés jó esetben elmúlik. Abban az esetben azonban, ha a jelzőlámpa továbbra is farkasszemet néz velünk, ne kockáztassunk, vigyük szervizbe az autót.

dpf szűrő tisztítás

Mivel a DPF szűrő a kipufogórendszerben lévő alkatrész, ha eltömődik, a motor nem tud megfelelően működni. Olyan fojtást kap, hogy nem tudja a teljesítményét leadni. Ha a regeneráció többszöri próbálkozásra sem tud végigfutni, akkor az autó teljesítménye csökken, a fogyasztás nő, végső esetben már a check lámpa is kigyullad. Ha egy hosszabb autózás nem oldja meg a problémát, nem érdemes sokáig húzni a DPF szűrő tisztítását, mert a visszaáramló korom szennyezi a motorolajat is, így kis idővel további problémákra lehet számítani.

DPF szűrő tisztítással az esetek 98%-ban elkerülhető a pénztárcát igen csak megterhelő csere.

 

DPF szűrő tisztítás vagy csere?

Minden szentnek maga felé húz a keze, de mivel szervizünk DPF szűrő cserével és tisztítással is egyaránt foglalkozik, ezért talán hitelesebbek vagyunk, ha állást kell foglalni.

Az a helyzet, hogy könnyebb kicserélni egy részecskeszűrőt mint tisztítani, és nyilvánvalóan a gyári DPF szűrővel újabb 100.000 kilométert tudunk megtenni, de az autótulajdonosok többségének a pénztárcája egy gyári cserét nem enged meg. Az utángyártott DPF szűrőkkel nincsenek jó tapasztalataink: a rögzítések nem mindig stimmelnek, a minőség silány, árát tekintve az utángyártott részecskeszűrőt sem lehet a 100 forintos boltban kapni.

Tehát vagy a több százezer forintos gyári alkatrész cserét javasoljuk, vagy a részecskeszűrő professzionális tisztítását. Hogy mire van pénze, azt döntse el Ön!

A DPF szűrő professzionális tisztításáról tudjon meg többet itt: PROFESSZIONÁLIS  TISZTÍTÁS